In Flexmarkt verscheen afgelopen week een interview waarin Caroline vertelt over hoe UP Marketing Automation software inzet in de arbeidsbemiddeling voor het aantrekken van nieuwe klanten en kandidaten. Lees hieronder de essentie van het artikel:

Pols: “Ooit heb ik bij Vitae, later Manpower, gewerkt. Wat ik daar heb ontwikkeld, pas ik nu toe met mijn eigen bedrijf Up. Je kunt onze werkwijze het beste omschrijven als het slim inzetten van online marketingkanalen en het toepassen van de juiste software, waarbij het commerciële resultaat en de waarde van de organisatie het uitgangspunt is.” Maar, en dat is volgens Pols essentieel, het succes van marketing automation staat of valt met een goede offline opvolging. “Het juiste ritme tussen online en offline is in mijn ogen cruciaal.”

Pols geeft een voorbeeld. “Bij Up werken we stapsgewijs. Eerst nemen we altijd een goed kijkje in de keuken bij onze klanten. Wat doen sales en marketing precies? Hoe vindbaar is de website? Hoe actief is de klant op social media?” Op basis van de antwoorden definieert Up in business een plan van aanpak. Marketing automation wordt hierin altijd meegenomen, met e-mailmarketing als goede eerste stap is. Neem een flexbureau dat op zoek is naar nieuwe klanten (voor nieuwe kandidaten geldt overigens in feite hetzelfde proces). “Je definieert om te beginnen wie je allemaal als klant wil hebben. Daarna maak je de juiste contactpersonen inzichtelijk. Als zij door een opt-in aangeven van jouw bedrijf op de hoogte gehouden te willen blijven, kun je deze klanten gaan bedienen met relevante content in de vorm van e-mailings.” Relevante content wil zeggen: informatie waardoor de beoogde klant zijn werk beter kan doen. Dan volgt de crux: het online gedrag van deze doelgroep volgen en meten. “Je kijkt onder andere welke filmpjes ze bekijken, welke whitepapers ze openen, wanneer ze doorklikken naar je website en wat ze daar doen.”

Lees hier het interview met Caroline in Flexmarkt over onze visie, werkwijze en het inzetten van marketing automation software in de arbeidsbemiddeling voor het aantrekken van zowel nieuwe klanten als kandidaten.

Lees hier het volledige artikel.