Digitalisering is geen ontwikkeling meer, of iets van de toekomst. Digitalisering is een feit en dat betekent dat organisaties daarin mee moeten. Je zou denken dat veel organisaties dat al doen. Maar, uit een onlangs gepubliceerd onderzoek, blijkt dat toch nog niet zo te zijn.

De digitalisering brengt ontzettend veel nieuwe en vaak ook goedkope kansen met zich mee. Júist voor MKB-ondernemers is het interessant om aan online marketing te doen. Toch doet 48% van de MKB ondernemers nog helemaal niets aan online marketing. En misschien wel het meest opvallende: 29% vindt het niet belangrijk om zich daarmee bezig te houden.

Als je daar tegenover zet dat maar liefst 80% van de consumenten online op zoek gaat naar informatie over lokale aanbieders, dan kunnen we wel concluderen dat hier nog veel winst te behalen is!

Weet je als ondernemer niet waar je moet beginnen? Of zie je er het directe rendement niet van in? Up staat je hierin bij en behaalt altijd resultaten.

Begin sowieso gewoon eens met experimenteren. Dat kan altijd. Heb je al een website? Geef je klanten de mogelijkheid om een review te schrijven op je website. Heb je geen website? Maak dan eens een Google bedrijfspagina aan. In Google+ bijvoorbeeld en werk de bedrijfsinformatie bij in Google Maps. Ben je klaar voor de echte grote stap en gerichte, effectieve marketing en sales, dan wil UP je graag helpen!

 

– De MKB Online Monitor. TNS NIPO/DTG 2016. Meer dan 1.700 respondenten, MKB-ondernemers met 1-50 werknemers

– Understanding Consumers local search behaviour. Google/IPSOS 2014.