Kennisbank

Leadopvolging binnen recruitment

Nadat je leads uit contentmarketing hebt verzameld is opvolging van groot belang. Verplaats je in de kandidaat en pak de telefoon op. Hier een aantal tips:
Lees verder

Leadgeneratie in de recruitment: van begin tot eind

Het uiteindelijke doel van marketing is natuurlijk het binnenhalen van kandidaten waarmee het kandidatenbestand aangevuld kan worden. Lees snel verder!
Lees verder

Contentmarketing in de recruitment werkt

Contentmarketing is een begrip dat we al lange tijd kennen. Binnen de recruitmentbranche kun je contentmarketing inzetten om je te onderscheiden.
Lees verder

De basis van marketing automation

In dit artikel nemen we je even mee terug naar de basis van marketing automation door middel van het beantwoorden van de meest gestelde vragen.
Lees verder

Een heldere strategie en de gewenste gedragsverandering

Partnership UP in Business en ADRIBA VU, lees meer over onze visie.
Lees verder

Leadgeneratie in de arbeidsbemiddeling: Candidate journey

Door tijdens het monitoren van de candidate journey gebruik te maken van marketing automation software is het werven van kandidaten een stuk efficiënter.
Lees verder

Leadgeneratie in de arbeidsbemiddeling

Als je in de arbeidsbemiddeling niet alleen je klanten maar ook potentiële kandidaten als leads stelt ziet jouw werkdag er opeens anders uit.
Lees verder

5 tips om de kwaliteit van leads te verbeteren

Als jouw bedrijf veel leads aantrekt maar een klein percentage hiervan wordt klant, dan kan je veel verbeteren binnen het proces van leadgeneratie.
Lees verder

Alignment in de praktijk

Op papier klinkt de alignment van marketing en sales makkelijker dan gedaan. Bekijk hier de concrete stappen voor een betere alignment in de praktijk.
Lees verder

Het belang van marketing automation

Door menig marketeer wordt gezegd dat wanneer je marketing automation negeert, je je moet voorbereiden op een moeilijke tijd. Lees hier waarom.
Lees verder

Solution selling

Het koopproces van de klant is van belang, dit moet zonder issues gebeuren. Solution selling helpt hierbij. Lees hier wat solution selling precies inhoudt.
Lees verder

Privacy wetgeving bij marketing automation

Als marketeer verzamel je met behulp van diverse middelen data van bezoekers. Hier zijn veel regels voor. Lees hier meer over in dit artikel!
Lees verder

Closed loop marketing

Closed loop marketing is een samenwerking tussen marketing en sales. Leer hoe jij dit kunt inzetten om meer succes te behalen!
Lees verder

De randvoorwaarden en KPI’s van marketing automation

Voordat je begint aan marketing automation is het belangrijk een aantal cruciale randvoorwaarden en KPI's op orde te hebben. Lees hier meer!
Lees verder

Het grote plaatje

Verlies het grote plaatje niet uit het oog! Integreer marketing automation in je gehele marketing, sales en service proces.
Lees verder

Zonder leads geen sales

Leadgeneratie is een belangrijk deel van jouw sales succes. Er zijn veel mogelijkheden binnen business-to-business leadgeneratie om hier te variëren.
Lees verder

Marketing en sales SLA

Een gecombineerde marketing en sales service level agreement wordt steeds populairder. Lees hier hoe je zo'n gecombineerde SLA maakt!
Lees verder

Sales- en marketing automation

Er lijkt een brug geslagen tussen marketing en sales: Een volledig geïntegreerd sales- en marketing automation systeem. Bekijk hier de voordelen!
Lees verder

De samensmelting van marketing en sales

Wanneer er een vloeiende lijn is tussen marketing en sales, zullen alle activiteiten een positieve, synergetische werking hebben.
Lees verder

Integrale marketing en sales middels een closed-loop proces

Een integrale samenwerking tussen marketing en sales is nodig om het eigen verkoopproces naadloos te laten aansluiten op het koopproces van de prospect.
Lees verder

De sales professional van nu

De klassieke sales cyclus is geëvolueerd. De rol van de moderne sales professional vergt andere skills en eigenschappen. Lees hier meer!
Lees verder

Geheimen van een verkoopsucces

Verkoopsucces is niet voor iedereen vanzelfsprekend. De volgende geheimen voor een verkoopsucces helpen je op weg!
Lees verder

Marktonderzoek voor alle afdelingen

Vorm, samen met alle afdelingen, een verenigd front waar jouw klanten en concurrenten niet om heen kunnen door middel van marktonderzoek. Lees hier meer.
Lees verder

Hoe ook de verbinding te maken met marketing in je salesplan

Succesvol salesmanagement lukt niet zonder een salesplan. Lees hier uit welke elementen zo'n plan bestaat en wat je hierin moet verwerken.
Lees verder

Focus op het sales proces

De sales uitkomsten zijn erg belangrijk, maar het begint allemaal met het sales proces. Bekijk hier verschillende fases met elk eigen acties en resultaten.
Lees verder

De regels van Social Selling

Social selling, mits gezamenlijk door marketing en sales ontwikkeld en uitgevoerd, is een uitstekende manier om interactie met klanten te bereiken.
Lees verder

Social Selling

De verkoop- en marketing wereld verandert constant. Social selling is onderdeel van deze verandering. Lees hier wat social selling is en hoe je dit inzet!
Lees verder

Valkuilen marketing automation

Voordat je je begeeft op het terrein van marketing automation, is het goed om je te verdiepen in een aantal valkuilen. Hierbij enkele valkuilen op een rij.
Lees verder

Bestaande klanten tevreden houden met marketing automation

Marketing automation kan ook worden ingezet voor de bestaande klanten. Lees hier hoe je met deze software je klanten tevreden houdt!
Lees verder

Implementatie van een marketing automation systeem

Het implementeren van een marketing automation systeem wordt vaak onderschat. Lees hier de punten waar je rekening mee moet houden.
Lees verder

Inbound marketing

Inbound marketing heeft als doel het aantrekken van klanten via internet. De methodiek hiervoor bestaat uit vier fases. Wat zijn deze vier fases?
Lees verder

Buyer Persona en Buyer Journey

Weet jij wie je klanten zijn en wat voor proces ze doorlopen voorafgaand aan de daadwerkelijke aankoop? Lees hier hoe je dat kunt ontdekken!
Lees verder

Leadgeneratie door middel van marketing automation

Marketing Automation kan worden ingezet om geoptimaliseerde leads te genereren en de conversie te verhogen. Hoe werkt dit?
Lees verder

Affiliate marketing

De inzet van affiliate marketing kan bijdragen aan verschillende doelstellingen. Maar wat is affiliate marketing en hoe pak je dit aan? Lees het hier!
Lees verder

Search Engine Marketing

Bij Search Engine Marketing kan er onderscheid gemaakt worden tussen SEO en SEA. Wat zijn deze twee termen en hoe kunnen ze elkaar versterken?
Lees verder

Social Media marketing

Social Media marketing is een populair marketing kanaal mede door de opkomst van het internet. Wat houdt Social Media precies in en hoe zet je het in?
Lees verder

Video marketing

Een veelvoorkomend marketing kanaal is video marketing. Hoe werkt video marketing en wat voor video’s zijn interessant?
Lees verder

Online marketing kanalen

Het is belang om je online marketing kanalen zorgvuldig uit te kiezen zodat deze passen bij je doelstellingen en doelgroep. Welke kanalen kun je inzetten?
Lees verder

E-mail marketing vs. marketing automation

E-mail marketing is een hele mooie basis voor marketing automation. Wat zijn de verschillen tussen deze twee tools en wanneer zet je ze in?
Lees verder

Marketing automation

Je laat graag relevante, op maat gemaakte content op het juiste moment zien aan je bezoeker. Dit kan gemakkelijk via marketing automation. Hoe werkt dit?
Lees verder

Contentkalender

Een contentkalender zorgt voor regelmaat in je content. Wat zijn de andere voordelen van een contentkalender? En wat zijn belangrijke tips and tricks?
Lees verder

Hygiëne content

Simpel gezegd is hygiëne content het antwoord op de vragen van je consumenten. Hoe optimaliseer je deze content het best?
Lees verder

Hub content

Hub content is een waardevolle content vorm waarvoor je doelgroep graag terugkomt, het moet echter wel aan een paar eisen voldoen voordat het impact heeft.
Lees verder

Hero content

Hero content is content met de ambitie om viral te gaan. Hoe pas je deze content vorm toe en wat is de kracht?
Lees verder

Contentstrategie

Content is er in alle soorten en maten en kan worden ingezet voor elk kanaal. Een heldere en goede contentstrategie is noodzakelijk.
Lees verder

Blik op de toekomst van sales

De inhoud van de functies sales, marketing en service veranderen sterk en zullen een nieuw begrip worden in de toekomst. Welke richting gaat het op?
Lees verder

2017 is onderweg

5 trends voor 2017. Wat zijn de trends? Waar moeten we op gaan letten? Wat moeten we gaan doen? Deze 5 trends zijn je leidraad.
Lees verder

Marketing myopia

Voor directeurs, marketeers en salesmensen: stof om over na te denken in een korte video (00:02:03) door Harvard Business Review.
Lees verder

Ik wil groei!

Wie wil dat nou niet? Kiezen en uitvoeren van een groeistrategie is een belangrijk, maar moeilijk proces. Desalniettemin essentieel voor je bestaansrecht
Lees verder

Email in NL

Hoe gebruiken Nederlanders email en vooral email nieuwsbrieven? Een onderzoek hiernaar laat cijfers zien en een paar belangrijke inzichten.
Lees verder

Marketing en sales alignment in cijfers

De SLA is ontzettend belangrijk voor de samenwerking tussen marketing en sales. De successen van beide afdelingen zijn bewezen hoger met een SLA.
Lees verder

Het nieuwe marketeren

De ontwikkeling van de technologie leidt ertoe dat marketing- en salesprofessionals meer mensen-mensen moeten worden om sterke strategieën te kunnen bouwen
Lees verder

Klantcontact is informatie

Je kunt de klant alleen centraal stellen, als de hele organisatie hierop is ingericht. Door iedereen verantwoordelijk te maken, is het gedrag daar ook naar
Lees verder

Lead scoring als leidraad

Lead scoring is een methode die je helpt te bepalen of een lead salesready is en aan de salesafdeling kan worden overgedragen.
Lees verder

Over lead nurturing

Lead nurturing is het opbouwen van een vertrouwensrelatie met je potentiële klanten, leads, door het goed inzetten van buyer persona’s en contentmarketing.
Lees verder

How to: contentmarketing

Contentmarketing kent vele voordelen. Wanneer je je doelgroep iets nieuws leert, kennis met ze deelt, bouw je aan je reputatie. Maar, hoe doe je dat dan?
Lees verder

How to: emailmarketing

Het kan spannend zijn: emailmarketing. Met één klik op de knop kun je honderden, zo niet duizenden, mensen bereiken.
Lees verder

Hoe sluit je een gezamenlijke service level agreement (SLA)

Het is belangrijk een ieder te commiteren aan een specifiek, numeriek doel. Hierdoor wordt eenieder verantwoordelijk en heeft iedereen dezelfde motivatie.
Lees verder

Van leads naar klant

Door samenwerking tussen sales en marketing ontstaat een effectieve strategie met betere resultaten. Hiernaast stel je ook gezamenlijke doelen op.
Lees verder

Buyer persona

De buyer persona bepaal je samen met marketing en sales. Hoe zet je een goede buyer persona op? Onderzoek doen, alles in kaart brengen en toetsen.
Lees verder

Sales en marketing één proces

Door sales en marketing te stroomlijnen, zorg je voor efficiëntere sales en omzetgroei; Koppel databases en stel gezamenlijke doelen.
Lees verder

Focus ook op bestaande klanten!

De gebruiksfase is het moment waar je verschil kunt maken voor je klanten, door de juiste service te verlenen. Behoud is meer rendabel dan new business.
Lees verder

Kansen voor MKB

Online marketing voor MKB is rendabel. En ook, een kwestie van experimenteren. Voor de stap naar gerichte, effectieve marketing staat UP je bij.
Lees verder

Klant: hèt uitgangspunt voor de gehele organisatie

Elk contact met de organisatie moet persoonlijk en relevant zijn. Marketing, sales en service moeten daarvoor een geheel zijn.
Lees verder