Referenties

Marjon Vermeulen

Managing Director business development

Garansys

Volgens Marjon Vermeulen (Managing Director business development) is Garansys een resultaatgerichte IT-dienstverlener. Het is dan ook niet heel verwonderlijk dat Garansys samenwerkt met resultaatgerichte businesspartners, zoals UP. Vermeulen vertelt over UP’s PULSE-campagne, die Garansys snel concrete resultaten heeft opgeleverd.

 “In feite zijn wij een van de eerste klanten van UP die PULSE hebben uitgeprobeerd. Belangrijk kenmerk van PULSE is de persoonlijke aanpak. Wij wilden daarmee wel eens experimenteren, om te zien wat die ons zou brengen. Daarnaast zochten we een manier om onze database met potentiële klanten snel verder te vullen.”

“Om een lang verhaal kort te maken, dankzij PULSE hebben we in een tijdsbestek van 4 weken de database met 500 nieuwe relevante contacten weten te verrijken en 2 persoonlijke berichtjes gestuurd naar onze doelgroep. Dat zijn voornamelijk beslissers die uiteraard nog geen klant van ons waren. Dat laatste berichtje bevatte een pitch van Garansys, gevolgd door een uitnodiging om eens verder te praten. Dat heeft concreet geleid tot 8 afspraken. Een mooi aantal, zeker omdat het ook nog eens kwalitatief goede afspraken waren. Dat wil zeggen dat ik dankzij de zeer precieze benadering van de doelgroep in alle gevallen met de juiste persoon om tafel zat. PULSE is dus een bijzonder effectieve aanpak.”

“Het fraaie resultaat heeft ook alles te maken met de persoonlijke, laagdrempelige tone of voicevan de berichten. Daardoor ontstaat veel sneller contact met de doelgroep. In mijn ogen past die persoonlijke touch haarfijn bij de trend in markt, waarbij het persoonlijke steeds belangrijker wordt.”

Rob Kwaijtaal

CEO

You Improve

Effectief. Dat is volgens Rob Kwaijtaal, CEO van een gerenommeerd adviesbureau, hét grote voordeel van de PULSE-methode van UP in Business. Hij vertelt wat PULSE hem heeft gebracht. “De eerste resultaten zijn veelbelovend.”

Waarom heb je eigenlijk de hulp van PULSE ingeroepen?

Rob Kwaijtaal: “Mij bedrijf helpt de industrie – denk aan fabrieken met tussen de 100 en 300 FTE aan personeel – om hun processen te verbeteren. Met uiteindelijk operationele doelen, zoals het verlagen van de kosten, het verhogen van de marge of verbeteren van de kwaliteit. Punt is dat er in de markt meer bureaus zijn zoals wij. Hoe kan ik me dan goed onderscheiden? En hoe bereik ik potentiële klanten?”

Met die vragen heb je UP in Business benaderd. Wat was hun antwoord?

“UP wees me op de waarde van mijn eigen cv en die van collega’s. In het verleden heb ik onder meer bij Heineken en Bakkersland gewerkt, respectievelijk als Brewery manager en Operationeel directeur. Volgens UP zou dat een enorme waarde vertegenwoordigen richting potentiële klanten. Daarmee zijn we dan ook een PULSE-campagne gestart, waarbij mijn persoonlijke verhaal naar de doelgroep is gestuurd.”

De hamvraag: wat heeft deze benadering je opgeleverd?

“Op dit moment zijn we nog maar 4 weken bezig. Maar dankzij de PULSE-aanpak hebben we de database weten te verrijken met 630 nieuwe relevante contacten en heb ik al 12 concrete koffieafspraken met mogelijke nieuwe klanten ingepland. En nog eens 25 mogelijke afspraken begin 2020. Inmiddels heb ik 3 van die afspraken daadwerkelijk gehad en bij 2 van deze mogelijke klanten mag ik een offerte uitbrengen. Eerlijk is eerlijk, er is nog geen handtekening gezet, maar de eerste resultaten zijn natuurlijk veelbelovend. PULSE is vooral erg effectief, met name omdat heel precies de juiste doelgroep wordt benaderd.”