Wat doet UP

Op basis van de UP analyse maken we een plan van aanpak, online en offline.

Ritme in het proces brengen vanuit de focus en hiermee continuïteit creëren.

Verdieping online en offline: van e-mailmarketing naar marketing automation & solution selling.

Creëren van autonomie.

Kitchen Review

In deze eerste fase duiken we in de organisatie. Wat zijn de sterkten en zwakten? We houden interviews. We bekijken de omzet- en conversiecijfers, analyseren de database, de huidige kanalen en het sales- en marketingproces, raadplegen google analytics. En we brengen de markt en de concurrentie in kaart.

We hebben nu de kansen en bedreigingen in beeld, doen online en offline aanbevelingen en maken een concept plan. Het definitieve plan van aanpak, inclusief tijdslijn, presenteren we aan directie en stakeholders.

UP analyse

  • Interviews – intern en extern
  • Data analyse
  • Markt analyse
  • Online analyse
  • Concurrentie analyse

Bevindingen/concepting

  • Issues & opportunities
  • Concept plan delen met stakeholders
  • Rework

Plan/uitvoering

  • Presentatie

Closed Loop

In de volgende drie fases zetten we de stappen van e-mailmarketing naar Marketing Automation. Daarmee schuiven we op van vooral ‘zenden’ naar ‘luisteren’ naar onze prospects. Zo kunnen we de inhoud van onze boodschap ook echt relevant maken voor de ontvanger.

Met Marketing Automation brengen we de hele keten van online interacties van een prospect in kaart. Zo bouwen we op dynamische wijze een uitgebreid profiel op. Daar kan bijvoorbeeld de contentstrategie op worden aangepast. Marketing kan heel gericht leads klaarzetten voor sales. De terugkoppeling van sales kan weer helpen bij het aanscherpen van de profielen, het aanbod en de insteek oftewel de closed loop.

Het ritme van UP

Voordelen

  1. In korte tijd verkooprendement verhogen
  2. Plan maken maar ook zorgen voor de uitvoering
  3. Duurzame oplossingen
  4. Onderdeel en ondersteuning van het salesproces
  5. Platform van de beste partners met kennis van systemen en kanalen