top of page

Webinar: de toepassing van AI-driven Data in RMA

Hoe vind je de latent werkzoekende kandidaat?  



Artificial Intelligence (AI) is niet meer weg te denken en inmiddels een bekend begrip binnen HR en recruitment. Hoe kun je AI benutten om de uitdagingen van een krappe arbeidsmarkt te overwinnen? Daar gaan we het in dit webinar over hebben. Het ontwikkelen van effectieve strategieën om latente kandidaten te vinden en te verleiden, wordt daarin steeds belangrijker. De centrale vraag die hierbij gesteld kan worden is: hoe kunnen we optimaal gebruikmaken van de beschikbare data? 


In aanloop naar het webinar van 18 januari a.s. gingen we in gesprek met gastspreker Roderick Bronzwaer, co-founder van In2Dialog. Hij licht alvast een tipje van de sluier op over wat je kunt verwachten. Roderick: ‘We bevinden ons in een nieuw tijdperk, een tijdperk waarin kunstmatige intelligentie niet alleen maar iets is waarvan je weet dat het bestaat en dat ermee gewerkt wordt, maar dat het ook echt zichtbare sprongen maakt, ook in het domein van HR en recruitment. Tijdens het webinar praat ik je bij, ongeacht je achtergrond of ervaring met dit onderwerp. Het doel? Jou een helder beeld geven van de toekomstige ontwikkelingen en wat jij nu al kunt doen om je voor te bereiden.’ 


Taalstijlmatch 

‘We gaan bijvoorbeeld dieper in op de taalstijlmatch. Een boeiende tool die ons in staat stelt om na een gesprek specifieke inzichten te verkrijgen op basis van taalgebruik. Door tijdens gesprekken bepaalde taalelementen te identificeren, zoals werkwoorden, zelfstandige naamwoorden en bijzinnen, kunnen we een betere match berekenen tussen gesprekspartners. Onderzoek wijst uit dat deze match een voorspellende waarde heeft voor iemands vaardigheden in teamwork en zelfs in (vriendschappelijke) relaties. Deze inzichten kunnen recruiters helpen eventuele vooroordelen te vermijden.’ 


Latent profile analysis 

‘Een andere fascinerende tool is de latent profile analysis, een statistische benadering die wordt gebruikt om latente profielen en persona’s te identificeren. Aan de hand van een uitgebreide database, in dit geval met diverse HR-professionals, kunnen we verschillende subgroepen van recruiters identificeren op basis van kenmerken zoals hun aanpak in interviews, competenties, communicatiestijlen, enzovoort. Dit levert een waardevolle bijdrage voor het begrijpen van complexe menselijke gedragingen of eigenschappen binnen diverse domeinen, waaronder HR en recruitment.’ 


Webinar bijwonen? 

Deze en andere tips delen Esther en Roderick tijdens het webinar, voor professionals binnen corporate recruitment en bureaurecruitment die geïnteresseerd zijn in de toepassing van AI-tools of technologieën in Recruitment Marketing Automation.  

 

In dit webinar krijg je antwoord op vragen als: 

  • Hoe zet je data slim in? 

  • Hoe bereken je de klik tussen recruiters en hun kandidaten? 

  • Hoe kun je succesprofielen destilleren binnen je team? 

  • Hoe achterhaal je de juiste manieren om je kandidaten enthousiast te krijgen? 

  • Wat is acceptabel in het toepassen van AI in de candidate journey? 

 

Eén ding is zeker, dit webinar geeft jou de inzichten hoe je data slim kunt toepassen in recruitment marketing om latente kandidaten te vinden en te verleiden. Het geeft jou concrete handvatten om te werken aan jouw skills op het gebied van AI.  

 

Meld je hier aan! 

bottom of page