top of page

De toepassing van AI-driven Design in RMA – Hoe zet je AI succesvol in als creatieve tool?


De arbeidsmarktvisie van Arjan Elbers: ‘Onderzoek hoe zij-instromers en herintreders jouw capaciteitsprobleem kunnen oplossen.’

De vraag is niet óf Artificial Intelligence (AI) ons werk gaat veranderen, maar hoe snel en hoe drastisch. Onze Creative Partner Margo Rouwhorst beaamt dit: ‘AI-tools zijn nog sterk in ontwikkeling en bepaalde wensen zijn misschien nu nog lastig te realiseren, maar dit zal naar verwachting snel veranderen. We volgen de ontwikkelingen nauwlettend, het gaat sneller dan we denken. We kunnen AI niet negeren, want anders lopen we achter op de concurrentie. Gebruik AI als een krachtige hulp in je creatieve proces, maar onthoud dat jij de regie hebt. Het helpt vooral versnellen en neemt niet over!’

In aanloop naar het webinar dat ze geeft op donderdag 26 oktober gingen we in gesprek met Margo, waarin ze alvast een tipje van de sluier oplicht over wat je kunt verwachten. Ze vertelt je graag alles over haar passie voor design en hoe je dit volgens haar slimmer kunt doen met behulp van AI.

Voordelen van AI-driven Design

De mogelijkheden van AI in design zijn uitgebreid en Margo legt uit hoe ze deze in haar werk benut. ‘Ik gebruik AI voornamelijk voor beeldbewerking en als hulpmiddel bij het bedenken van nieuwe concepten. AI kan diverse taken aanzienlijk versnellen, waardoor je als designer meer tijd hebt voor andere creatieve aspecten.’ Een van de belangrijkste voordelen die ze heeft ervaren bij het gebruik van AI in design is de snelheid waarmee taken kunnen worden uitgevoerd. ‘Voorheen kostte het veel tijd om bijvoorbeeld een persoon van de achtergrond te isoleren, maar nu kan dat met slechts één druk op de knop. Natuurlijk is controle nog steeds belangrijk, maar over het algemeen levert AI uitstekende resultaten op.’


Uitdagingen en tips voor effectief gebruik van AI

Hoewel AI veel voordelen biedt, gaat nog niet alles vlekkeloos. ‘Het gaat nog regelmatig fout met de handen van mensen op een foto. En je moet zorgen dat je een prompt zo goed mogelijk maakt, dat scheelt ook.’ Margo deel de vier stappen die ze zelf vaak gebruikt:

1. Wat wil ik zien?

2. Welke details wil ik terugzien?

3. In welke stijl wil ik mijn beeld zien, artiest, realistisch etc.?

4. En ik welk formaat of bijvoorbeeld welke lens?


‘Door de antwoorden netjes achter elkaar te zetten kun je deze als prompt in een tool gebruiken. Als je moeite hebt met het formuleren van een prompt, zijn er ook websites en tools die je kunt gebruiken waarbij je simpelweg een afbeelding kunt slepen om een geschikte prompt te genereren.’

"Beeld zegt meer dan 1000 woorden"

Margo Rouwhorst - Creative Partner bij UP


Webinar bijwonen?

Deze en andere tips deelt Margo tijdens het aankomend webinar op donderdag 26 oktober. Dit webinar is voor professionals binnen corporate recruitment en bureaurecruitment die geïnteresseerd zijn in de toepassing van AI-tools of technologieën in Recruitment Marketing Automation.


In dit webinar krijg je antwoord op vragen als:

- Welke AI-tools en technologieën er zijn op het gebied van design?

- Voor welke toepassingen kun je het inzetten?

- Wat zijn de belangrijkste voordelen?

- Welke uitdagingen of beperkingen zijn er mogelijk en hoe ga je hiermee om?

Eén ding is zeker, dit webinar geeft jou de inzichten hoe je AI slim kunt toepassen in recruitment marketing, met name voor design. Het geeft jou concrete handvatten om te werken aan jouw skills op het gebied van AI. Meld je aan!




Wie is Margo Rouwhorst?

Margo is 50 jaar, woont in Den Bosch, is getrouwd en heeft twee kinderen, een zoon van 19 en een dochter van 17 jaar. Margo heeft voorheen bij verschillende grote communicatie-/reclamebureaus gewerkt in Amsterdam. Als laatste bij TBWA\NEBOKO, waar ze voor diverse grote klanten heeft gewerkt als Playstation, Citroen, Deutsche Bank, SIRE etc. Haar passie voor creatie beoefent ze al meer dan 25 jaar. Ze was vanaf het begin bij het ontstaan van UP betrokken en na hier eerst drie jaar als zzp’er te hebben gewerkt, is ze nu alweer vier jaar werkzaam bij UP. Margo is bij UP creative partner en eindverantwoordelijke voor alles rondom creatie.


Wil je meer weten over RMA? Bekijk dan deze video.


bottom of page