top of page

3 redenen waarom je social ”stories” structureel moet meenemen in jouw recruitment contentstrategie.



Je kent het vast zelf ook wel; wanneer je jouw Instagram of Facebook bekijkt valt jouw oog meestal op de zogenoemde Instagram en Snapchat ”stories” of Instagram en Facebook live. Maar ook Youtube, WhatsApp en zelfs LinkedIn hebben deze optie al even geïmplementeerd. De officiële term voor deze kortstondige content is: ephemeral content. Dit is de officiële term voor communicatie-uitingen die maar voor een beperkte tijd beschikbaar zijn en welke na (meestal) 24 uur worden verwijderd. In onderstaand artikel geven we je 3 redenen waarom het interessant is om de inzet van ephemeral content op te nemen in jouw recruitment contentstrategie.


Wat is het nu eigenlijk?

Wanneer je ephemeral content vertaalt naar het Nederlands, krijg je zoiets als ”kortstondige content”. En dat vat het dan ook direct goed samen, namelijk content die maar voor een korte tijd beschikbaar is. Een opvallend kenmerk die zij allemaal met elkaar gemeen hebben is dat het vooral ook interactief is. Voor diverse klanten van UP nemen we ephemeral content standaard mee in onze contentkalender. Vooral om meer engagement te creëren bij jouw doelgroep. Voor opdrachtgevers in de arbeidsbemiddeling een ideaal middel om meer engagement en interactie te creëren met jouw (potentiële) kandidaten. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld vragen stellen in een story of op een poll reageren. Ook biedt het de mogelijkheid om met elkaar te discussiëren tijdens een livestream.

Bij UP zetten we Recruitment Marketing Automation veelvuldig in voor onze opdrachtgevers in de arbeidsbemiddeling. Recruitment Marketing Automation is de optelsom van alle gedragingen die een individu heeft richting jouw organisatie. De software maakt dit voor jou inzichtelijk. Social media is daar een onderdeel van en daarom is dit altijd onderdeel van onze contentstrategie. De inzet van ephemeral content is daar een standaard onderdeel van mits passend bij de doelgroep.

3 redenen waarom het interessant is om de inzet van ephemeral content op te nemen in jouw contentstrategie.

  1. Het geeft jouw organisatie een ‘human touch’. Het geeft jouw organisatie een gezicht en kan ervoor zorgen dat jouw bedrijf minder statisch over komt. Je kunt bijvoorbeeld op een laagdrempelige manier een kijkje in de keuken geven. Hiermee kom je echt authentiek over. Je kunt op een creatieve manier laten zien dat je geen strak en/of saaie organisatie bent, maar geeft jouw organisatie echt een human touch.

  2. Je creëert een hoge mate van engagement Met deze vorm van content laat je jouw doelgroep mee co-creeren. Je werkt actief aan de relatie. Je kunt ze hiermee laten voelen dat zij echt onderdeel zijn van jouw organisatie. Omdat de content snel weer verdwenen is zal jouw doelgroep sneller geneigd zijn om interactie aan te gaan met de content. Het is laagdrempelig.

  3. Bereik een grotere doelgroep De hedendaagse tijd maakt dat we veel ”moeten”. We hebben weinig tijd en veel te doen. Een hele blogpost lezen of een video bekijken kost simpelweg teveel tijd. Daarom is korte en snelle content enorm geschikt om jouw doelgroep te bereiken en te werken aan jouw branding.Bij een volgende blog gaan we in op hoe je ephemeral content nu op een laagdrempelige manier kunt opnemen in jouw contentstrategie. We geven je praktische tips. Meer informatie? Je kunt altijd contact met ons opnemen.

Kommentare


bottom of page