
Als laatste in deze rij een voorbeeld van Velox, bemiddelaar in de bouw, installatie- en civiele techniek. Volgens hen zit innovatie niet in een of ander handig kunstje, of één kekke technologie. Het gaat er vooral om hóé je het doet. De uitdaging zit hem – behalve in binden en boeien – in: weten welke professionals wanneer beschikbaar zijn of komen. Dus: nog vóórdat hij/zij zich gaat oriënteren, laat staan solliciteren.
'Innovatie niet in een of ander handig kunstje, of één kekke technologie, het gaat er vooral om hóé je het doet.’
‘Om hierachter te komen heeft Velox een Recruitment Marketing Automation-systeem opgezet, dat in de gaten houdt hoe zijn doelgroep zich gedraagt op persoonsniveau, onder andere aan de hand van een projectenkalender. Ze weten zo precies waaraan potentiële kandidaten behoefte hebben en wanneer ze klaar zijn om op een nieuw project te beginnen. Met behulp van Up in Business, Carerix en de Intelligence Group (voor het DoelgroepenDashboard) kan Velox zo op een efficiënte manier de beste beschikbare professionals op het juiste moment benaderen en inzetten binnen de hele projectketen.
Het is een case waarin ‘recruitment en tech optimaal samenkomen’, aldus Caroline Pols (Up in Business). ‘Overal lees je dat data-driven marketing je organisatie sneller kan laten groeien. Dit gaat echter niet zomaar: het vraagt om kennis van zaken, een gestructureerde aanpak én aandacht voor de toepassing van systemen.’ Maar het resultaat mag er dan wel zijn: was in september 2019 nog maar 40 procent van de data verrijkt met informatie over de beschikbaarheid en kwaliteit van een kandidaat, een jaar later is dat gestegen tot 85 procent. ‘Dat alles in een markt waarin het ingewikkeld is je te onderscheiden.’
Lees hier meer over deze case